Wist je dat met een goed doordachte en uitgevoerde referralstrategie maar liefst 48% van je totale werving via dit kanaal kan komen? En dan hebben we het niet over ‘je krijgt 250 euro als we de kandidaat die je aandraagt aannemen.’ Einde strategie. Wat bedoelen we dan wel? Dat leer je in deze workshop.

 

Voor wie

Je bent (eind)verantwoordelijk(e) voor het werven van nieuwe medewerkers. ZoalsĀ een hr manager of recruiter bijvoorbeeld.

 

Inhoud

  • Wat is referral?
  • Hoe zet je je collega’s en/of medewerkers aan tot actie?
  • Do’s en don’ts
  • Beloningsvormen
  • Referral als onderdeel van onboarding

Aan het eind van de workshop heb jij een concreet plan, waarmee je dezelfde dag nog aan de slag kunt.

 

Vervolg

Om goed te kunnen vertalen naar wat voor medewerkers je op zoek bent, is het belangrijk je doelgroep onder de loep te nemen. We gaan hier dieper op in tijdens de workshop Candidate Persona’s. Lukt dat niet meer voor deze training? Maak je geen zorgen. Ook zonder deze workshop te volgen kan je prima aansluiten bij de workshop Referral als wervingsstrategie.