Vind je het lastig om een beeld te schetsen van jouw doelgroep? Wie die kandidaten zijn, wat ze belangrijk vinden, wat ze écht interesseert in een job en wat ook niet? En vraag jij je af hoe je daarop kunt aansluiten met aansprekende arbeidsmarktcommunicatie?
Mooi! Wij hebben de ideale workshop voor je/jullie.
Voor wie?
Als team actief in recruitment, HR of communicatie weet je dat het gemiddelde commerciële talent anders in elkaar steekt dan de gemiddelde controller. Je begrijpt ook dat het handig is om je communicatie aan een procesengineer anders in te steken dan aan een zorgmedewerker. Maar hoe dan?
Dat leer je in deze workshop. Samen duiken we in de leefwereld van jullie belangrijkste wervingsdoelgroep. Wie en waar is kandidaat X? Wat interesseert en irriteert diegene? Waar wordt hij/zij superblij en enthousiast van? En hoe stem je jouw arbeidsmarktcommunicatie daar op af?
Inhoud
- Doelgroependata
- Branche-informatie
- Eigen ervaringen
- Wat vindt de ideale kandidaat belangrijk?
- Waar knapt de ideale kandidaat op af?
- Wat wil de ideale kandidaat horen?
- Boodschap bepalen
Ter voorbereiding krijg je huiswerk van ons mee en op onze beurt doen wij vooraf al onderzoek naar jouw belangrijkste wervingsdoelgroep. Zo zorgen we ervoor dat de workshop perfect aansluit bij jouw dagelijkse praktijk.
Vervolg
Wanneer je jouw candidate persona perfect in beeld hebt, is het slim om de kandidaatreis van diegene in beeld te brengen. Zo kun je op het juiste moment met de juiste boodschap op diens interesses inspelen. Kun je daar ook wel wat hulp bij gebruiken? Volg dan de workshop Candidate Journey Mapping!