wat is Employer Branding?

De krappe arbeidsmarkt in Zeeland maakt het voor veel werkgevers lastig om nieuw personeel aan te trekken. Hoe win je de ‘war for talent’?

Employer Branding is de samenwerking tussen Directie, HR en Marketing, die vanuit het personeel de positief onderscheidende waarde van het bedrijf als werkgever in kaart brengen. Met als doel: een positieve beeldvorming van jouw bedrijf als aantrekkelijk werkgever.

Dat is de basis van je wervingsproces en -communicatie.

Naast kostenbesparing resulteert een sterk werkgeversmerk in meer en betere sollicitanten, minder verloop en hogere loyaliteit van het huidige personeel.

De pijlers:

kandidaat persona

Wie is jouw kandidaat en wat zijn zijn/haar drijfveren en motivaties? Wie zijn publiek het beste kent, heeft de winst in handen.

propositie

Je onderscheidende waarde als werkgever is de basis. Deze onderzoeken en bepalen we in de Employer Value Proposition.

Candidate experience

Aan de hand van de Candidate Journey bereik je de kandidaat op het juiste moment op de juiste plaats, met de juiste informatie.

Uitbesteden kan natuurlijk ook. Inclusief onderzoek, strategie, concept en (online) marketing en communicatie. Met WerkWaarde ontzorgen we je van onderzoek tot strategie, concept en uitvoering.